Mikko Hilden, LKV
Asunto myydään 1. kerran valokuvilla!

Ostopäätös asunnon hankkimiseksi tänä päivänä tehdään ensimmäisen kerran kotisohvalta käsin to-su välisenä aikana, kun perhe on kasassa, päivän päätteeksi ruokailut tehtynä ja kahvi- tahi teekupponen kädessä.
Tällöin avataan se omasta mielestä paras nettisivusto asuntojen selailua varten, ja aletaan tekemään ostoksia. Kun omat kriteerit täyttävä kohde löytyy, avataan jännityksellä uusi ilmoitus ja odotetaan kuvien latautumista. Mikäli hinta on haarukassa, josta etsitään sitä tulevaa kotoisaa kotoa, niin valokuvien tehtävänä on saada aikaan kiinnostus, ihastus ja päätös klikata välittäjän puhelinnumeroa tahi mailiosoitetta. Tässä voi syntyä jo ostopäätös.
Mikäli kuvat ovat "suttuisia, vinoja kännykkäräpsyjä", eikä kuvista näe tavararyönän takaa itse asuntoa, on tämä kohde helppo sivuuttaa. Väitänkin, että huonoilla kuvilla voi kivakin asunto mennä sivu suun, koska ENSIVAIKUTELMA syntyy vain kerran.
Kuvat ovat tämä 1. ensivaikutelma, 2. ensivaikutelma syntyy talon pihapiiriin saavuttaessa ja 3. sekä tärkein ensivaikutelma syntyy ulko-ovesta sisään astuttaessa ensimmäisen puolen minuutin aikana.

Tässä usein ihminen tietää ja tuntee, tuleeko asumaan tässä lähiaikoina.
Mikäli kotisohvalla katsotut valokuvat lyövät hynttyyt yhteen tämän vaikutelman kanssa, voi siitä syntyä kauppa ja elämän yksi tärkeimmistä ostopäätöksistä!
Ps. Kuvaan itse kaikki välittämäni kohteet ja säädän kuvat "kohdillensa". Uuden vuoden aattona olisi Rajala CameraProssa kovat tarjoukset ja tulikin päivitettyä kalusto täyskennoiseen Canon Eos 6D mk2 kalustoon, kaveriksi tähän paljon kehuja saanut, ehkäpä paras arkkitehtuurikuvaukseen soveltuva Canonin EF 16-35 f/4 L IS USM -objektiivi.